Гульня-віктарына для дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту (ад 5 да 7 гадоў) "Ф.Скарына - першаасветнік і першадрукар""
24.02.2023План-конспект гульні-віктарыны для дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту
(ад 5 да 7 гадоў)
“Ф.Скарына – першаасветнік і першўадрукар”
Тананушка М.У., выхавацель
дашкольнай адукацыі
Скопец Т.Ф., намеснік загадчыка па АД
Мэта: фарміраванне прадсталенняў дзяцей аб вялікім дзеячы навукі, культуры, мастацтва (Ф.Скарына), развіццё умення расказваць пра славутасці роднага краю, выхаванне маральна-патрыятычных якасцей, любові да Радзімы
Абарудванне: ілюстрацыі партрэта, помнікаў Ф.Скарыны, першай надрукаванай кнігі “Біблія”, друкаванага станка;
знакі адрозняння для камады “Промні сонца”, “Разумная кніга”;
разразныя карцінкі з выявленнем помнікаў Ф.Скарыны ў Мінску, Полацку, Лідзе;
выяўленчыя прыналежнасці (фарбы, пэнзлікі, каляровая папера, клей інш. п
адручны матэрыял для упрыгожвання “старажытнай кнігі”;
званочкі (зяленыя колы) па колькасці дзяцей для адказаў на пытанні (заданні);
падарункі за удзел у гульне (нататнікі з выявай Ф.Скарыны)
Папярэдняя работа: экскурсія да памятніка Ф.Скарыны, віртуальная экскурсія ў горадзе Мінску, Полацку, чытанне, разгляданне ілюстрацый пра Ф. Скарыну
Ход:
Педагог паведамляе, што сення адбудзецца гульня “Ф.Скарына – першаасветнік і першадрукар”,прпаноўвае выхаванцам заняць свае месцы у камандзе (“Прамяні сонца”, “Разумная кніга”), надзець нагрудныя знакі, выбраць капітанаў.
Педагог запрашае заняць месца ў журы (загадчык, намеснік загадчыка). Журы ацэньвае выкананне кожнага задання, выказвае сваю думку. Педагог напамінае, што журы будзе аддаваць перавагу той камандзе, якая першая зазвініць у званочак (або падыме зялены круг)
Педагог (дзеці) чытае верш, прапануе пачынае гульню:
Яшчэ ў дні старыя, у век наш лучынны,
Аб горадзе Полацку слава ішла, -
Друка там выдатны Георгій Скарына,
Што зоры рассыпаў па роднай краіне
Крыштальныя словы навукі – святла!
Пакуль жыве мая Айчына
І памяці не рвецца ніць,
Глядзіць на нас с табой Скарына,
Ён праз вякі на нас глядзіць
1 заданне (дамашняя работа): “Давайце пазнаемімся”
(з дапамогай дэвіза члены камандаў вітаюць друг друга)
2 заданне: Кім быў Ф.Скарына? (неабходна адказаць на пытанне і абгрунтаваць свій адказ)
3 заданне: У якім горадзе нарадзіўся Ф.Скарына?
3 заданне: Якое вынаходства зрабіў Ф.Скарына?
4 заданне: Як называлася першая кніга на беларускай мове? Што такое Біблія?
5 заданне: Якія элементы для афармлення Бібліі і іншых першых надрукаваных кніг выкарыстоўваў Ф.Скарына?
6 заданне “Упрыгожым старажытную кнігу” (педагог прапаноўвае дзецям лісты паперы з друкаванамі царкоўнаславянскімі літарамі. Дзецям неабходна упрыгожыць іх з давпамогай выяўленчых прыналежнасцей, замацаваць паміж сабой, каб атрымалася “старажытная кніга”)
7 заданне: Якія сімвалы выкарыстаны на помніках Ф.Скарыны? Аб чым яны нам паведамляюць?
8 заданне: Хто больш назаве прыказак пра кнігу?
9 заданне: Збяры карцінку і здагадайся: у якім горадзе ўстаноўлены памятнік Ф.Скарыне?
10 заданне: Назаві сімвалы, якія адрозніваюць славутасці роднага краю (помнікі Ф.Скарыны ў розных гарадах Беларусі)?
(Журы падводзіць вынік, хваліціь дзяцей, раздае падарункі за ўдзел і добрае выкананне заданняў)